• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد؛

اجرای طرح پویش مهر به‌جای پرسش مهر

  • کد خبر : 20450
  • 01 مهر 1402 - 10:54
اجرای طرح پویش مهر به‌جای پرسش مهر
سیناخبر- رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیان کرد: امسال به جای پرسش مهر، قصد دارم پویش مهر را مطرح کنم.

به گزارش روز شنبه سیناخبر با حضور رئیس جمهور زنگ نمادین مهر در مدرسه شهید امیر کمندی بهارستان به صدا در آمد.

آیت الله رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیان کرد: امسال به جای پرسش مهر، قصد دارم پویش مهر را مطرح کنم.

او در توضیح آن گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های بسیاری داشته است. شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبوده اید؛ اما خوب در گذشته چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم؟

وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: بیش از ۱۶.۵ میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون معلم، مدیر، معاون مدرسه و کارکنان آموزش و پرورش در بیش از صد هزار مدرسه دولتی و حدود ۲۰ هزار مدرسه غیر دولتی فعالیت می‌کنند و همچنین بیش از ۳ هزار کانون فرهنگی ، تربیتی ، آموزشی و پرورشی میزبان ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار دختر و حدود ۸.۵ میلیون پسر خواهند بود.

رضامراد صحرایی دامه داد:  حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس ایران تحصیل می‌کنند که این آمار یکی از نکات افتخارآفرین ایران است.

صحرایی افزود: ایمان، امید، خود باوری و عزت نفس دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد. از این رو به مسئولان پرورشی، معلمان و مدیران دستور داده‌ایم تا این سه مولفه را در دانش آموزان تقویت کنند.

وی ادامه داد: موضوع تربیت بدنی و ورزش بسیار مهم است. از این رو به درس تربیت بدنی توجه ویژه کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شایان ذکر است که در دو سال گذشته بیش از ۳.۵ میلیون مترمکعب فضای آموزشی توسط دولت به آموزش و پرورش تحویل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران هم گفت: ۷۳ مدرسه در یک سال اخیر برای دانش آموزان شهرستان‌های تهران آماده سازی شده اند.

مسعود بهرامی افزود: یکی از رکن‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، توانمندسازی معلمان و به روز رسانی دانش آن‌ها است؛ به همین علت ما کل تابستان را برای این امر مهم وقت گذاشتیم.

بهرامی ادامه داد: تجهیزات هنرستان‌ها و مدارس کشور را آماده کرده‌ایم. در تمام مقاطع به خصوص مقطع متوسطه به آموزش مهارتی و تجهیزات توجه می‌کنیم تا دانش آموزان بعد از تحصیل وارد بازار کار شوند.

با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، یک برنامه تلویزیونی ویژه در شبکه شاد تولید خواهد شد که شامل مصاحبه با مدیران و معلمان و بیان خاطرات و نظرات دانش‌آموزان خواهد بود.

همچنین سخنرانی ریاست‌جمهوری نیز به‌صورت زنده پوشش داده شد.

در بخش اول برنامه، مصاحبه و گفت و گو با مدیران و معلمان مدارس درباره سال تحصیلی جدید انجام خواهد شد و سپس مصاحبه‌هایی با دانش‌آموزان درباره تجربیات و خاطرات خود از روز بازگشایی مدارس، شکل خواهد گرفت.

این برنامه از امروز ساعت ۷ صبح اول مهر آغاز شده است و کاربران این امکان را داشتند این ویژه‌برنامه را به‌صورت مستقیم از کانال “پخش زنده” شاد مشاهده کنند.

همچنین شبکه شاد در سال تحصیلی جدید به‌صورت کاملا رایگان در اختیار اهالی مدارس خواهد بود تا از این طریق آموزش‌های معکوس، ترکیبی و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان انجام شوند.

ثبت‌نام ۹۹ درصد دانش آموزان پایه اول

طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش حدود ۹۹ درصد دانش‌آموزان کلاس اولی، کار ثبت‌نام خود را در مدارس انجام داده‌اند و تعداد محدودی از اتباع و دانش‌آموزان عشایری هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

اگر دانش‌آموزی هنوز موفق به ثبت‌نام نشده است، والدین او می‌تواند با مراجعه به مناطق آموزش و پرورش در مدرسه‌ای که ظرفیت خالی دارد، ساماندهی و ثبت‌نام شوند.

از ۱۵ مهر به بعد نیز کار شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آن‌ها به مدارس آغاز می‌شود. در سال تحصیلی گذشته ۲۳۴ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و ۷۰ هزار نفر به مدارس بازگشتند. همچنین ۵۰ هزار دانش‌آموز دیگر به تحصیل بازگردانده شدند.

نیاز به ۲۰۰ هزار معلم در مدارس

بازگشت دوباره شیر به مدارس ابتدایی پس از چندین سال وقفه در توزیع شیر در مدارس، خبری بود که  وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هیئت دولت اعلام کرد.

او گفت: در سال تحصیلی جدید همه دانش‌آموزان ابتدایی در کشور دو بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

 وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود معلم نیز گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۰۰ هزار معلم کمبود داریم که روش‌های مختلفی از جمله استفاده از ظرفیت معلمان بازنشسته، حق‌التدریس معلمان و استخدام معلمان جدید برای جبران آن استفاده شده است.

فرصت ثبت‌نام تا پایان هفته اول مهر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: دانش‌آموزان تا پایان هفته اول مهر می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند؛ اما تلاش ما این بوده است که دانش‌آموزان قبل از شروع سال تحصیلی در مدارس ثبت‌نام شوند. تا به امروز بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

وی افزود: اگر دانش‌آموزی به هر دلیلی ثبت‌نام نکرده باشد، شرایط برای او فراهم خواهد بود تا بتواند با مراجعه به مدرسه، ثبت‌نام کند. البته تأخیر در فرآیند ثبت‌نام، فرد را با مشکل مواجه می‌کند؛ چون ثبت سفارش کتاب درسی نیز با تأخیر همراه خواهد شد و بعد از مهر  نیز باید کتاب درسی خود را از طریق پست دریافت کنند که حداقل یک هفته زمان نیاز دارد تا کتاب به دست آن‌ها برسد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=20450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.