• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6

آمریکا از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است

  • کد خبر : 18490
  • 14 مرداد 1402 - 10:29
آمریکا از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است
سیناخبر- امام جمعه موقت شهرضا گفت: آمریکا از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است و در طول سالیان فقط ادعای حقوق بشر داشته اما این حقوق بشر دروغی بیش نبوده است.

به گزارش روز شنبه سیناخبر حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره با ۱۴ مرداد، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار داشت: آمریکا از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است و در طول سالیان فقط ادعای حقوق بشر داشته اما این حقوق بشر دروغی بیش نبوده، حقوق بشر واقعی را باید در کرامت انسانی دنبال کرد.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با بیان اینکه حقوق بشر اسلامی همواره تأکید به بزرگداشت جایگاه انسانیت داشته است، افزود: جنایت‌های هولناکی مانند قتل عام مردم در حادثه هیروشیما یکی از مواردی است که باید این مدعیان پاسخگوی آن باشند.

وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاری شغل بسیار مهم و ارزشمندی است و خبرنگاران زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه خبرنگار باید واقع‌بین و واقع‌نویس باشد، تصریح کرد: خبرنگار باید منعکس‌کننده صدای مردم باشد و خواسته‌های بحق مردم را با زبان رسا و قلم شیوا بیان کند و در مقابل نیز عملکرد مسئولان را گزارش کنند.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با اشاره به روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، عنوان کرد: این شهدا حق سنگینی بر گردن ما دارند و از زندگی‌ و جان‌شان برای دفاع از اسلام و حرم اهل بیت گذشتند، به فرموده رهبر معظم انقلاب، جایگاه و مقام و منزلت شهدای مدافع حرم بالاتر از شهدای صدر اسلام است.

وی با اشاره به مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از ۱۶ مردادماه گفت: کسانی که توان دارند و خودشان را لایق می‌دانند، در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کنند.

امام جمعه موقت شهرضا با تأکید بر اینکه وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است، ادامه داد: بعضی لوایح ۱۲ سال است که مانده است و رهبر معظم انقلاب هم گلایه کردند چون حقوق‌دان و قانون‌نویس کم داریم.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با بیان اینکه در مجلس نیاز به قانون‌نویس و حقوق‌دان قوی داریم، بیان کرد: کسانی که در این صحنه می‌آیند و خودشان را در معرض رأی مردم قرار می‌دهند باید مطمئن باشند که قانونگذار و ناظر خوبی می‌توانند باشند.

وی با تجلیل از مردم شهرستان شهرضا در برگزاری باشکوه عزاداری‌های دهه اول و دوم محرم تصریح کرد: عزاداری‌های امسال با با وجود مشکلات اقتصادی باشکوه‌تر از هر سال دیگری برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=18490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.