• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

آسان سازی ازدواج جوانان زمینه ساز جوانی جمعیت است

  • کد خبر : 22995
  • 17 آبان 1402 - 12:16
آسان سازی ازدواج جوانان زمینه ساز جوانی جمعیت است
سیناخبر- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در شهرضا گفت: اگر شرایط ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم بطور طبیعی مسئله جوانی جمعیت حل می شود و شاهد افزایش جمعیت خواهیم بود.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر مرضیه استکی در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان شهرضا که در فرمانداری شهرضا برگزارشد گفت: خدمات دولتی و آسان سازی ازدواج مشوقی برای تشکیل زندگی مشترک است، در جامعه امروز شاهد جوانانی هستم که شرایط ازدواج را دارند اما تنهایی را ترجیح می دهند، باید فواید ازدواج از طریق خانواده ها و اجتماع به آن ها معرفی و آن ها را به سمت زندگی مشترک سوق دهد.

استکی افزود: در گذشته تمام خانواده ها و اطرافیان برای آشنایی جوانان با یکدیگر بسیج می شدند تا ازدواجی صورت پذیرد اما متاسفانه امروزه  نقش معرِف ها کمرنگ شده اما مراکز همسان گزینی می تواند نقش موثری در معرفی جوانان به یکدیگر ایفا کند.

وی بیان کرد: متوسط سن ازدواج در شهرستان شهرضا برای بانوان ۲۴ و برای آقایان ۲۸ سال است که نشان دهنده افزایش سن ازدواج در این شهرستان است، همچنین متوسط سن باروری فرزند اول برای خانم ها ۲۸ و برای آقایان ۳۲ سال است که نشان دهنده افزایش سن باروری و زیاد شدن سن والدین با فرزندان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در شهرضا گفت: فاصله زیاد ازدواج تا فرزندآوری خود یکی از مشکلات ناباروری در زوجین است.

وی بیان کرد: خوشبختانه مراکز ناباروری بسیار خوبی در سطح استان اصفهان و همچنین خود شهرستان شهرضا در حال فعالیت هستند که باید روش های درمانشان به زوج های نابارور معرفی شود و آن ها را به سمت درمان هدایت کند.

 فرماندار شهرستان شهرضا نیز در این جلسه گفت: بالغ بر هزار زوج نابارور در شهرستان شهرضا وجود دارند که باید زمینه درمان برایشان انجام و با شیوه های درمان ناباروی کاملا آشنا شوند و تحت مشاوره و درمان قرار

سید امیر جعفری افزود: بگیرند. مرکز ناباروری شهرستان شهرضا توانایی تامین نیاز های مناطق همجوار را هم دارد و خدمات بسیار خوبی به زوج های نابارور ارائه می دهد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=22995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.