• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

آتش سهل‌انگاری بر جان مراتع سمیرم افتاد

  • کد خبر : 16994
  • 04 تیر 1402 - 9:42
آتش سهل‌انگاری بر جان مراتع سمیرم افتاد
سیناخبر- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳ هکتار از مراتع کلبلوی بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم طعمه حریق شد.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: ظهر دیروز ۳ هکتار از مراتع کلبلوی بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم طعمه حریق شد.

شیشه فروش افزود: پس از تلاش یک ساعته تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و مشارکت نیروهای محلی حریق مهار شد و علت حریق عوامل انسانی اعلام شد.

وی با اشاره به حریق روز گذشته در مراتع سمیرم عنوان کرد: یک و هفت دهم هکتار از مراتع آب ملخ  شهرستان سمیرم روز گذشته طعمه حریق شد که با تلاش تیم‌های منابع طبیعی، بسیج و مشارکت ساکنان محلی اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: وزش بادهای گرم، خشکی هوا، افزایش دما، خشکی علفزارهای یک ساله و نیز بی‌احتیاطی افراد باعث وقوع و گسترش حریق در مراتع می‌شود، در ۱۰ روز گذشته بیش از ۲۵ هکتار از مراتع استان به خصوص در شهرستان سمیرم در آتش سوخته است.

شیشه‌فروش با تأکید به دامداران، ساکنان، گردشگران، مرتع‌داران و عشایر به خصوص در مناطق فریدونشهر و سمیرم برای پیشگیری از ایجاد حریق تصریح کرد: آتش نزدن بقایای گیاهی در مزارع، رها نکردن اشیای براق و بطری‌های آب معدنی در محیط و اطلاع به موقع حریق‌های به وقوع پیوسته به مراکز امدادی از جمله تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی، ۱۱۲ هلال احمر و ۱۲۵ آتش‌نشانی و رعایت اصول ایمنی حریق تأکید می‌شود.

وی گفت: با توجه به شناسایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مرتع با پتانسیل حریق، ۱۰۰ هزار هکتار جنگل طبیعی در مناطق غرب و جنوب استان و ۳۱۰ هزار هکتار پوشش‌های گیاهی دست کاشت در مناطق بیابانی، استقرار بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش در استان برای امدادرسانی به موقع در حوادث حریق و تخصیص اعتبار برای تأمین تجهیزات کنترل حریق در مناطق فوق توسط سازمان منابع طبیعی ضروری است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=16994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.