• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

هنرستان هنرهای زیبای شهرضا، خاستگاه نخبگان هنری

  • کد خبر : 15564
  • 25 اردیبهشت 1402 - 9:48
هنرستان هنرهای زیبای شهرضا، خاستگاه نخبگان هنری
سیناخبر- مدیر هنرستان هنرهای زیبای شهرستان شهرضا هنرستان هنرهای زیبا را خاستگاه نخبگان هنری دانست و گفت: در صورت ساخت هنرستان هنرهای زیبا بر اساس استانداردهای موجود می‌توانیم در پرورش علاقمندان به هنر در این شهرستان وشهرستان‌های همجوار موفقیت بیشتری کسب کنیم.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر ولی‌اله توکلی با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبای شهرستان شهرضا یکی از معدود هنرستان‌های سطح کشور و استان اصفهان است، اظهار داشت: این هنرستان در سال ۱۳۷۱ توسط مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا و پشتکار هنرپروران هنردوست شهرضا تأسیس شد.

توکلی با بیان اینکه قبل از تأسیس هنرستان علاقه‌مندان به هنر و رشته‌های هنری برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود، مجبور بودند به اصفهان رفت و آمد کنند، افزود: یکی از شاخصه‌های فرهنگی این شهر دارا بودن هنرستان هنرهای زیبا است، این هنرستان به صورت کاملاً تخصصی در بخش هنر و تربیت هنرمند فعالیت می‌کند.

توکلی گفت: این هنرستان در فعالیت سی ساله خود بیش از ۵۰۰ هنرمند در رشته‌های مختلف هنری از جمله نقاشی طبیعت، نقاشی ایرانی (نگارگری) نقشه فرش، نمایش، گرافیک و پویانمایی تقدیم جامعه هنرپرور کرده که تعدادی از آن‌ها در دانشگاه‌ها و هنرستان‌های سطح کشور و استان مشغول تدریس هستند.

وی عنوان کرد: آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری که در سطح شهرستان مشغول فعالیت هنری هستند، سر منشأ آن از هنرستان هنرهای زیبا بوده که مربیان توانایی را پرورش داده است.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای شهرستان شهرضا بیان کرد: هم اکنون نیز تعدادی از هنرآموزان رشته‌های تخصصی این هنرستان افرادی هستند که در سال‌های قبل در هنرستان تحصیل می‌کردند و هم اکنون در حال تدریس هستند.

 توکلی با بیان اینکه اگر شهرستان هنرمندان مطرح و شایسته‌ای دارد یکی از علل آن وجود هنرستان هنرهای زیبا است، ادامه داد: در حال حاضر این هنرستان با سه رشته فنی و حرفه‌ای گرافیک، پویانمایی و نوازندگی سازهای ایرانی در مقطع متوسطه دوم مشغول آموزش به هنرجویان مستعد و توانمند هنری است.

وی اضافه کرد: اساتید و هنرآموزان تخصصی این رشته‌ها دارای حداقل مدرک کارشناسی هستند که از مرکز استان و شهرستان شهرضا تأمین می‌شوند.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای شهرستان شهرضا تأکید کرد: تأسیس انجمن‌های گرافیک و فیلم و عکس شهرستان توسط فارغ‌التحصیلان این هنرستان از جمله ثمرات این هنرستان در شهرستان شهرضا است.

توکلی با تأکید بر داشتن ساختمان مستقل برای هنرستان هنرهای زیبای شهرضا، خاطرنشان کرد: در صورت ساخت هنرستان هنرهای زیبا بر اساس استانداردهای موجود می‌توانیم در پرورش علاقمندان به هنر در این شهرستان وشهرستان‌های همجوار موفقیت بیشتری کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=15564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.