• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا در استان اصفهان به اوج خود می‌رسد

  • کد خبر : 7447
  • 08 مرداد 1401 - 8:43
فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا در استان اصفهان به اوج خود می‌رسد
سیناخبر- کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: اوج سامانه بارشی امروز و فردا عصر به ویژه در جنوب استان اصفهان و در شهرهای سمیرم، شهرضا و دهاقان است.

به گزارش روز شنبه سیناخبر حجت‌اله علی‌عسگریان با اشاره به وضعیت هوای استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان طی ۲ روز آینده است.

عسگریان افزود: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به‌صورت نیمه ابری گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با فعالیت سامانه بارشی تابستانه، در اکثر مناطق به ویژه نیمه غربی گاهی وزش باد شدید، بارش‌های رگباری و رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: این سامانه در روز های جمعه و شنبه در استان حاکم است و احتمال رگبار پراکنده تا روز دوشنبه و سه‌شنبه در غرب و جنوب  استان وجود دارد، اما اوج سامانه بارشی امروز و فردا بعدازظهر به ویژه در جنوب استان ودر شهر‌های سمیرم، شهرضا و دهاقان است.

عسگری با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۴ و کمینه فردا صبح ۲۱ درجه سانتی‌گراد و خوروبیابانک با ۳۷ و بوئین میاندشت با ۱۰ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان عنوان کرد: چادگان ۲۷، سمیرم ۲۶.۵، دهاقان ۱۲.۱، ورزنه ۵.۳، آران و بیدگل ۳، زواره ۲.۸، شهرضا ۲.۱، کاشان ۲، نائین ۲.۵، اردستان یک، خوانسار ۱.۲، داران ۰.۶، نجف آباد ۰.۴ و نطنز ۰.۷ بیشترین میزان بارش ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.