• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شد

  • کد خبر : 7415
  • 04 مرداد 1401 - 9:09
زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شد
سیناخبر- سخنگوی آموزش و پرورش به تشریح آخرین وضعیت نتایج آزمون استخدامی این وزارتخانه پرداخت.

صادق ستاری فرد در ارتباط با زمان اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: بررسی‌های آموزش و پرورش به اتمام رسیده است و نتایج پذیرفته شدگان نهایی از اوایل هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

وی گفت: سلامت دانش آموزان مسئله‌ای جدی است. طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان تحت عنوان «باغ» در دو استان به صورت پایلوت از انتهای سال تحصیلی گذشته برگزار شده و ۷۵ هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در مهرماه این طرح را برای سه تا پنج میلیون دانش آموز مناطق محروم، روستایی، عشایری و مرزی اجرا خواهیم کرد.

ستاری فرد گفت:  تغذیه دانش آموزی از سال ۸۹ به این سو کم کم در نظام تعلیم و تربیت کنار گذاشته شد که با همراهی دولت و مجلس اعتبار خوبی برای این امر پیش بینی شد، نیاز داریم نهاد‌های حمایتی و انقلابی نیز وارد طرح شوند و در این راستا به ما کمک کنند. ۱۱۵۰ میلیارد تومان از یک محل و قریب به ۸۰۰ میلیارد تومان از محل دیگری بودجه لحاظ شده است لذا دانش آموزان نیازمند تمام استان‌ها تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

او افزود: حداقل سه تا چهار هزار میلیارد تومان برای ارائه بسته غذایی کامل به دانش آموزان نیاز است. امیدواریم در سال آینده این برنامه ذیل قانون برنامه هفتم توسعه پیش بینی و منابع پایداری برای آن تصویب شود.

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ، تغذیه دانش آموزی نقش مستقیمی در ایجاد موقعیت مناسب یادگیری دانش آموزان دارد و به رشد تحصیلی و جسمی دانش آموزان کمک می‌کند و می‌تواند بستر مناسبی برای برقراری عدالت تربیتی باشد. امیدواریم این حمایت در تخصیص بودجه نیز استمرار داشته باشد.

ستاری فرد گفت: این بسته شامل شیر غنی شده با ویتامین دی و نان غنی شده با روی است. در کنار این اقلام، تلاش می‌کنیم از ریزمغذی‌ها استفاده کنیم، به خصوص برای دانش آموزان دختر و در دوره ابتدایی و متوسطه اول. در سال‌های گذشته عمدتا روی چاقی تمرکز شده بود، در حالی که سوء تغذیه، تغذیه ناسالم و تغذیه ناکافی نیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.