• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
20

رسیدن مستقیم یارانه به دست مردم از مزایای توزیع عادلانه یارانه‌ها است

  • کد خبر : 5289
  • 01 خرداد 1401 - 9:08
رسیدن مستقیم یارانه به دست مردم از مزایای توزیع عادلانه یارانه‌ها است
سیناخبر- امام جمعه موقت شهرضا گفت: دولت می‌خواهد یارانه‌های حمایتی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی که تاکنون به واردکنندگان کالاهای اساسی پرداخت می‌شده از این به بعد این یارانه‌ها مستقیماً به دست خود مردم و مصرف‌کنندگان نهایی برسد.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه گران‌فروشی و احتکار حرام است، اظهار داشت: وقتی بیش از اندازه خرید می‌کنیم به احتکارگر و سرمایه‌دار کمک می‌کنیم که وقتی جنسی در بازار نایاب شد آن را گران‌تر بفروشد و در حق مردم اجحاف شود.

وی با اشاره اقدام دولت سیزدهم در اصلاح ساختار اقتصاد افزود: دولت قصد دارد یارانه را درست تنظیم کند تا یارانه‌های حمایتی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی که تاکنون به واردکنندگان کالاهای اساسی پرداخت می‌شده را مستقیماً به دست خود مردم و مصرف‌کنندگان نهایی برساند.

طالب‌پور افزود: دولت گذشته برای واردات کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی را قرار داد که نوعی رانت بود و سالانه ۸ میلیارد دلار به واردکننده‌ها داد تا کالاهای اساسی وارد کنند اما بخشی از این ارزها در بازار آزاد فروخته شد، بخشی به سویا و ذرت تبدیل و در گمرک دپو و خراب شد و نصف آن را سه برابر قیمت فروختند؛ همچنین بسیاری از کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شد به کشورهای دیگر صادر شد.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به اینکه در طول این مدت ۸۵۰ بازرسی در شهرضا انجام و  ۵۶ پرونده تشکیل شده است، عنوان کرد: در شهرضا ۸.۵ تن روغن، ۲.۵ تن ماکارونی، ۱۳ تن برنج و ۴ تن مرغ احتکار شده کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه کالاها به اندازه کافی وارد بازار شده‌اند تا عده‌ای سوءاستفاده نکنند، اضافه کرد: بعضی تلاش کردند از این شرایط سوءاستفاده کنند، از مردم شهرضا تشکر می‌کنم که تحت تأثیر فراخوان‌های دشمن قرار نگرفتند.

طالب‌پور در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به روز جمعیت گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که هشدار می‌دهند که جمعیت در حال پیر شدن است و این موضوع آثار فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی دارد؛ اگر روند رشد جمعیت این چنین ادامه پیدا کند، در چند سال آینده باید به جای ساختن مدرسه، سرای سالمندان بسازیم.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه یکی از توطئه‌های دشمن کم شدن جمعیت است، خاطرنشان کرد: نیاز است در کارخانه‌ها و صنایع نیروی جوان حضور داشته باشند تا چرخ اقتصاد جامعه بچرخد، جمعیت همواره یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت دولت‌ها به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.