• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

رانندگان حقوق عابران پیاده به ویژه دانش‌آموزان را رعایت کنند

  • کد خبر : 11383
  • 22 آذر 1401 - 8:30
رانندگان حقوق عابران پیاده به ویژه دانش‌آموزان را رعایت کنند
سیناخبر- رئیس پلیس راهور شهرضا گفت: رانندگان، حقوق عابران پیاده به ویژه دانش‌آموزان را بیشتر رعایت کنند، نمی‌توان از دانش‌آموزان انتظار داشت که توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند، از این رو وظیفه خود می‌دانیم هنگام رانندگی در اطراف مدارس با دقت بیشتری حرکت کنیم.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر سرهنگ مصطفی غریبی، اظهار کرد: بعضی از والدین با استفاده از خودروهای شخصی فرزندان خود را به سمت مدارس هدایت می‌کنند، از این رو تجمع خودروها در ساعت‌های ابتدایی و پایانی مدارس باعث ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی و گاهی موجب انسداد معابر می‌شود که وضعیت ترافیکی را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

سرهنگ غریبی با بیان اینکه ازدحام و ترافیک سنگین ایجاد شده در محدوده مدارس برای دانش‌آموزان اضطراب ایجاد می‌کند، ادامه داد: به والدین توصیه می‌کنیم که خودروی خود را در محلی مناسب متوقف کرده و بدون اینکه برای تردد سایر رانندگان مشکلی ایجاد کنند، فرزندان خود را به سمت مدرسه هدایت کنند.

وی تصریح کرد: والدین باید نحوه صحیح عبور از عرض خیابان را به فرزندان خود آموزش دهند و به آن‌ها تاکید کنند که حین تردد در مسیر مدرسه از پیاده‌رو استفاده کنند.

وی افزود: در صورت استفاده دانش‌آموزان از سرویس مدارس مسائل مهمی مانند سوار یا پیاده شدن تنها در هنگام توقف کامل سرویس مدرسه، سوار و پیاده‌شدن از درب سمت پیاده‌رو و بیرون نبردن سر و دست از پنجره و همچنین عبور نکردن از جلوی سرویس مدارس و سایر خودروهای بزرگ برای گذر از عرض خیابان به دلیل نداشتن دید کافی رانندگان عبوری از نکاتی است که باید به آن‌ها آموزش داده شود.

رئیس پلیس راهور شهرضا خاطرنشان کرد: از تمام رانندگان می‌خواهیم، حقوق عابران پیاده به ویژه دانش‌آموزان را بیشتر رعایت کنند، نمی‌توان از دانش‌آموزان انتظار داشت که توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند، از این رو وظیفه خود می‌دانیم هنگام رانندگی در اطراف مدارس با دقت بیشتری حرکت کنیم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=11383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.