• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
24
به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر و دفتر خبری صدا و سیما در شهرستان شهرضا:

رادیو شهری شهرضا به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 2977
  • 12 مهر 1399 - 15:40
رادیو شهری شهرضا به بهره‌برداری رسید
سیناخبر- شهردار شهرضا گفت: رادیو شهری شهرضا با هدف ترویج فرهنگ صیانت از حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای موجود در شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش سیناخبر حبیب قاسمی صبح امروز یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر رادیو شهری در میدان حر شهرضا، بیان داشت: برای راه اندازی این مرکز پس از گرفتن مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح و سازمان ارتباطات رادیویی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مکان برای راه اندازی ساختمان رادیو اختصاص یافت.

قاسمی اظهار داشت: در حال حاضر زمینه لازم برای پخش برنامه‌های رادیویی به صورت یک روز در هفته با زمان محدود مهیا شده و طی یک پروژه ۶ ماه تا پایان سال هماهنگی های لازم برای اجرای روزانه برنامه های متنوع رادیویی فراهم می شود.

وی با اشاره به این که این طرح در سه مرحله اجرا می‌شود،گفت: در مرحله اول برنامه‌ها به صورت آفلاین و در مرحله بعدی به صورت متمرکز از برج ‌های اذان گوی سطح شهر و سپس به صورت آنلاین و بر بستر اینترنت پخش می شود.

شهردار شهرضا هدف از راه اندازی رادیو شهری را هویت بخشی و ایجاد خودباوری بین جوانان، بها دادن به ایده های خلاقانه، استفاده از شور و شوق جوانان بومی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و کمرنگ کردن کمبود ها با استفاده از خلاقیت ها برشمرد.

قاسمی گفت: اولین گام در توسعه شهری توسعه فرهنگی و بالا بردن سطح اطلاعات و دانش شهروندان نسبت به حقوق و وظایف شهروندی خود است که از طریق رادیو می‌توان این کار را به خوبی انجام داد.

وی حضور و فعالیت نسل های قدیم و جدید در کنار هم در عرصه‌های فرهنگی را عاملی در جهت شکوفایی و رشد فرهنگی و منزلت اجتماعی شهروندان دانست که روحیه نشاط و شادابی را به جامعه شهری تزریق می‌کند.

شهردار شهرضا همچنین زیر پوشش قرار دادن همه نقاط شهر و راه اندازی رادیو شهرضا بر بستر وب با استفاده از اپلیکیشن های مخصوص و رساندن صدای رادیو به همه نقاط کشور و حتی جهان را از اهداف میان مدت این طرح عنوان کرد.

همچنین معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا گفت: با توجه به وجود فضای رسانه‌ای مناسب توسط فعالان حوزه رسانه در سطح شهرستان انتظار می رود با همکاری و هماهنگی گروه های رسانه ای مختلف بستری مناسب برای جذب استعدادهای جوان و نوجوان در این زمینه فراهم شود.

محمدمهدی مولاییان افزود: همه باید بکوشیم تا صدای رادیو شهرضا را به عنوان صدای شهر ملی سفال، زادگاه سردار خیبر و شهید مدرس و علما و حکمای بزرگ به عنوان یونانچه ایران به گوش همگان برسانیم و دست در دست هم با تولید محتوای غنی و درخور با اتحاد و همدلی در اعتلای نام دیار ماندگارمان شهرضا بیش از پیش همت کنیم.

مولاییان بیان داشت: در حال حاضر این مکان دارای امکانات فنی از جمله اتاق رادیویی و ضبط نریشن و اتاق ضبط پرده کروماکی است که به مرور تجهیزات تکمیلی تامین می شود.

وی افزود پوشش اخبار مختلف شهرستان، تولید برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و هنری و همچنین تولید برنامه های آموزشی با حضور کارشناسان و هنرمندان از جمله اهداف دیگر این مرکز است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=2977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.