• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
25

بیش از ۹۰ درصد افراد بدون پوشش درمانی در شهرضا، بیمه سلامت شده اند

  • کد خبر : 5517
  • 08 خرداد 1401 - 11:41
بیش از ۹۰ درصد افراد بدون پوشش درمانی در شهرضا، بیمه سلامت شده اند
سیناخبر- رئیس بیمه سلامت شهرستان شهرضا گفت: شهرستان شهرضا بیشترین آمار پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان نسبت به جمعیت بیمه شدگان شهرستان را در استان دارد و بیش از 90 درصد افراد بدون پوشش درمانی در شهرستان بیمه شده اند.

به گزارش سیناخبر سید مجتبی صالح صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سیناخبر گفت:بیش از ۵۰ هزار نفر در شهرستان شهرضا زیر پوشش بیمه سلامت در قالب ۵ صندوق کارکنان دولت، سایراقشار(خانواده معظم شهدا و جانبازان معزز، طلاب و روحانیون، مددجویان بهزیستی، دانشجویان و مددجویان کمیته امداد)، روستائیان و عشایر، صندوق بیمه ایرانیان و سلامت همگانی رایگان می باشند.

صالح افزود: بیماران خاص شامل بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی، ام اس، پیوند کلیه و دیالیز بدون پوشش بیمه درمانی به شکل رایگان بیمه می شوند و هزینه های درمانی آنها در بخش سرپایی و بستری پرداخت می شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰بالغ بر ۳۵ هزار رسیدگی ویزیت پزشکان در بخش خصوصی انجام گرفته و حدود ۶ میلیارد ریال سهم سازمان به ایشان پرداخت شده است.

همچنین ۴۵میلیارد ریال بابت رسیدگی به بیش از  85 هزار سند به موسسات طرف قرارداد داروخانه، آزمایشگاه، مراکز تصویر برداری رادیولوژی و سونوگرافی، فیزیوتراپی پرداخت شده است.

صالح بیان کرد: متوسط تعداد پرونده رسیدگی شده در بیمارستان ماهانه ۷۵۰ مورد، متوسط پرداخت ماهانه ۲۰ میلیارد ریال و سرجمع آن در سال ۱۴۰۰ حدود  250 میلیارد ریال بوده است.

رئیس بیمه سلامت شهرضا افزود: ماهانه به طور متوسط ۵۰۰ میلیون ریال بابت پرداخت هزینه های خسارات متفرقه بیمه شدگان پرداخت و از مراجعه بیمه شدگان به مرکز استان برای دریافت هزینه خسارات متفرقه در منطقه جنوب اصفهان شهرستانهای شهرضا، سمیرم و دهاقان، جلوگیری و باعث افزایش میزان رضایتمندی بیمه شدگان شده است.

رئیس بیمه سلامت شهرضا گفت : پذیرش بیماران دیالیزی با پوشش بیمه سلامت متوسط در هر ماه ۴۰ نفر بوده که هزینه سهم سازمان پرداخت شده به بیمارستان  ماهانه ۲ میلیارد ریال بوده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.