• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

بیش از ۴۶ کشور در هدایت آشوب‌های اخیر دست داشتند

  • کد خبر : 11632
  • 03 دی 1401 - 8:56
بیش از ۴۶ کشور در هدایت آشوب‌های اخیر دست داشتند
امام جمعه موقت شهرضا گفت: بیش از 46 کشور در هدایت آشوب‌های اخیر دست داشتند.

به گزارش روز شنبه سیناخبر حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور امام جمعه موقت شهرضا در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز ثبت احوال اظهار کرد: آمار ثبت احوال درخصوص نامگذاری فرزندان باید خانواده‌ها را هوشیار کند، نا‌م‌های مذهبی و دینی در حال کمرنگ شدن است و نام‌های بی‌معنا و غربی جای آن را گرفته است.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با تأکید بر اینکه باید محبت‌مان را نسبت به اهل بیت(ع) با نام‌گذاری فرزندان‌مان با اسامی مذهبی نشان دهیم، افزود: برخی افراد از نامی که دارند، ناراضی هستند، قبلا ًفرصتی برای تغییر نام ایجاد شد، اما در حال حاضر برای تغییر اسم مشکل ایجاد شده، باید برای تبدیل نام‌های غیراسلامی به اسلامی فرصتی فراهم شود.

وی با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله گفت: بعضی از شرکت‌ها با وسایل غیرایمن و تقلبی خانه می‌سازند که با کمترین لرزش ترک بر می‌دارد وشرعاً اشکال دارد، در شهرک‌های جدیدالتأسیس با آمدن زلزله خرابی بیش از خانه‌های قدیمی است.

امام جمعه موقت شهرضا با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: امسال تعداد جلسات فاطمیه در شهرضا بسیار افزایش پیدا کرده است، نباید صرفاً به برگزاری یک جلسه و روضه بسنده شود، باید بهره معنوی از این جلسات برد.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با اشاره به سالروز حماسی ۹ دی بیان کرد: مردم با هدایت رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ بعد از ۶ ماه آشوب، تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند و دشمن به اهدافش نرسید؛ نهم دی‌ماه نماد حضور حماسی مردم در مقابله با جنگ شناختی است.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور تصریح کرد: امروز اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد بیش از ۴۶ کشور در سه ماه گذشته برای این حوادث برنامه‌ریزی، هدایت و حتی اقدام کرده‌اند، در حال حاضر شرایط بهتر شده، هر چند دشمن دست بردار نیست.

امام جمعه موقت شهرضا ادامه داد: برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آینده ایران ضربه زدن به صنایع کلیدی نفت، گاز و پتروشیمی، عملیات نفوذ برای افزایش قیمت ارز، آموزش و سازماندهی آشوب‌گران، تمرکز بر برنامه هسته‌ای و متهم کردن ایران به سلاح اتمی، تداوم آشوب‌ها و افشای اطلاعات نیروهای امنیتی و برخی شخصیت‌ها است.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با بیان اینکه امروز اینترنشنال قبله آمال خیلی از اغتشاشگران شده است، گفت: امروز برخی از داخلی‌ها، جریان‌های سیاسی و رسانه‌های دشمن مشکلات اقتصادی را وارونه‌نمایی و به دولت نسبت می‌دهند.

وی اضافه کرد: ایران امروز رتبه هجدهم در سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال و صنعت، رتبه ششم در صنایع دفاعی، رتبه دهم در پزشکی و رتبه اول پزشکی فوق تخصصی در منطقه غرب آسیا، رتبه هفتم در صنعت هوافضا، رتبه سیزدهم در هوش مصنوعی و رتبه دوم اختراعات دنیا را دارا است.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه در یکسال اخیر کارخانه‌های تعطیل و نیم تعطیل بسیاری دوباره فعال شده و میزان صادرات و واردات با هم برابری داشته است، افزود: در این شرایط با ناامن کردن جامعه و اعتصاب می‌خواهند شرایط جامعه را بر هم بزنند.

حجت‌الاسلام طالب‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ایران رتبه اول سوادآموزی در دنیا را دارد، خاطرنشان کرد: فراگیری و همگانی شدن سواد در تمام نقاط کشور از جمله در جاهای دور و روستاها و مناطق دور دست و محروم نقطه عطفی بود که به برکت انقلاب اسلامی انجام گرفته است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=11632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.