• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

بررسی میدانی از خسارت بارندگی در شهرستان سمیرم انجام شد

  • کد خبر : 7450
  • 08 مرداد 1401 - 8:54
بررسی میدانی از خسارت بارندگی در شهرستان سمیرم انجام شد
فرماندار سمیرم گفت: بارندگی در شهرستان سمیرم به خانه‌ها، کشاورزی، دامداری و زراعت خساراتی وارد کرد.

مراد الیاس‌پور فرماندار شهرستان سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: بارندگی در شهرستان سمیرم به صورت پراکنده بوده و میانگین بارش تا این لحظه ۲۶ میلی‌متر گزارش شده است.

الیاس‌پور افزود: شبانه روز گذشته چند مورد امدادرسانی به عشایر منطقه شهر حنا و شهر ونک توسط نیروهای امدادی هلال احمر، دهیاری، شهرداری و شوراها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: چند مورد آبگرفتگی در سطح شهر سمیرم بود که توسط شهرداری برطرف شد و در شهر حنا یک محله به خاطر بافت فرسوده منازل دچار تخریب و آبگرفتگی شد که در حال حاضر جا به جایی افراد به مناطق امن در حال انجام هست.

فرماندار سمیرم بیان کرد: در روستای پهلوشکن از منطقه پادنا یک خانه دچار آبگرفتگی شد که نیروهای هلال احمر جهت ایمن‌سازی مسیر سیلاب با بیل و لودر مستقر شده‌اند و به عشایر منطقه بیژن نیز جهت انتقال به مناطق امن رسیدگی شد.

الیاس‌پور با اشاره به بازدید ستاد بحران از مناطق خسارت دیده شهرستان عنوان کرد: یک واحد مسکونی در ضرغام‌آباد تخریب شده است.

مصطفی طایی رئیس جهاد کشاورزی سمیرم که به همراه امام جمعه در حال بازدید از  مناطق کشاورزی شهرستان بود، اظهار داشت: تاکنون در روستای پهلوشکن از توابع پادنا خانه‌های روستایی و دامداری‌ها، در روستای ضرغام‌آباد، مزرعه شیخ علی مزارع و باغات زینعلی در منطقه شهر ونک و حنا، به دامداری، انبار کاه، خرمن یونجه، زراعت خسارت وارد شده است.

ابوطالب جامه کهن شهردار شهر کمه نیز افزود: در پی جاری شدن سیل در رودخانه کمه و آبگرفتگی خانه‌ها با حضور سریع و به موقع نیروها مشکل برطرف شد و چند خانوار عشایر که دچار آبگرفتگی شده بودند به همراه دام به مناطق امن در شهر منتقل شدند.

احسان قادری رئیس اداره راه شهرستان سمیرم اظهار داشت: در پی بارندگی‌های اخیر دو مقطع گردنه ریزش کرده و جاده مسدود شده است.

وی افزود: با همکاری سپاه دو بیل به منطقه اعزام شده و دو لودر اداره راه در حال بازگشایی مسیر هستیم‌ و منتظر ورود چند بلدوزر دیگر هستیم تا بتوانیم در اسرع وقت مسیر  را بازگشایی کنیم.

قادری بیان کرد: حدود  یک ساعت پیش، چند مقطع طولی ۳۰ متر به ارتفاع ۲ تا سه متر کوه‌های بالا دست ریزش کرده و جاده را مسدود کرده که بسته به امکانات در دو سه روز آینده جاده باز می‌شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.