• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16

اگر از تولید کننده حمایت شود اقتصاد کشور سر پا می شود

  • کد خبر : 1321
  • 11 شهریور 1397 - 10:54
اگر از تولید کننده حمایت شود اقتصاد کشور سر پا می شود
سیناخبر- مسئول واحد تولیدی صنعت دوخت الماس روکش گفت: اگر از تولید کننده حمایت شود اقتصاد کشور سر پا می شود.

صنعت خودروسازي ايران تقريبا از سال هاي دهه ۳۰ شمسي شروع شده و با افت و خيزهاي مختلف، در حال حاضر از جايگاه ويژه اي از لحاظ پيوندهاي بين بخشي در اقتصاد ايران برخوردار شده است. تلاش هاي زيادي در راستاي بومي كردن صنعت خودرو در ايران در سال هاي بعد از انقلاب اسلامي صورت پذيرفته؛ اما هنوز در مقياس جهاني، ايران در اين زمينه پيشرفت قابل ملاحظه اي نداشته است. سياست هاي پس از جنگ عراق عليه ايران، به گسترش فعاليت هاي صنايع وابسته به صنعت خودرو و تعميق پيوندهايي بين بخشهاي صنعت منجر شد. صنایع خرد وابسته به این صنعت نیز در حال گسترش بوده وبا توجه به افزایش تقاضا در بازار خودرو منجر به کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای افراد زیادی شده است.

صنعت دوخت الماس روکش کارگاه تولید روکش صندلی خودرو در شهرضا است که امروزه موفق به تولید روکش صندلی تمامی خودروهای موجود در کشور شده است.

گفتگویی با مسئول این واحد تولیدی که کارآفرینی است جوان، داشتیم که توجه مخاطبان عزیز سینا خبر را به آن جلب می کنم.

لطفا خودتان را معرفی کنید.

مسلم کریمی فرزند محمد حسین و متولد ۱۳۶۴شهرضا هستم.

تحصیلات شما چقدر است؟

دیپلم مکانیک هستم و دوره های فنی زیادی مثل تعمیر چرخ خیاطی و مهندسی فروش را گذرانده ام و همه مهارت هایی که به کار تولید روکش صندلی می آید را کسب کرده ام.

شغل اول شما چی بود؟

شغل اولم تزیینات اتومبیل و فروش روکش صندلی خودرو بود.

چند سال است که به کار تولید رو آورده اید؟

الان حدود ۷سال است که مشغول کار تولید روکش صندلی  خودرو شده ام.

در حال حاضر روکش چه اتومبیل هایی در کارگاه شما دوخته می شود؟

امسال موفق شدیم روکش صندلی ماشین های خارجی را هم درست کنیم و الان روکش صندلی  همه مدل های اتومبیل موجود در کشور را تولید می کنیم.

چند نفر کارگر دارید؟

الان ۳۸ نفر کارگر داریم که ۸ نفر در کارگاه فروش و بقیه در کارگاه دوخت فعالیت می کنند. پارچه در کارگاه الگو زده و برش می خورد و برای دوخته شدن به کارگاه دوخت ارسال می شود.

ایده اولیه این کارگاه از کجا به ذهن شما رسید؟

بدی روکشی که از تهران می خریدیم این بود که اولا  برگشتی زیاد داشت دوما  هزینه حمل ونقل تا تهران زیاد بود و نوع سلیقه کالایی که خود شهرستان می خواست مثل رنگ بندی با تهران فرق می کرد. بنابراین تصمیم گرفتیم به تولید روکش بپردازیم اولش بالای ۲۰میلیون ضرر دادیم چون دوخت را بلد نبودیم و تصمیم گرفتیم از کارهای کوچکتر شروع کنیم و با  گرد گیر صندلی ماشین و روکش فرمان استارت کار را زدیم بعد بالشتک های پشت سر را تولید کردیم و بعد از آن به مدت دو سال  فقط روکش صندلی پراید و پژو تولید کردیم تا امروز که همه مدل های اتومبیل موجود در کشور را پوشش داده ایم.

تولید روکش ماشین های خارجی خیلی سخت است و خیلی ریزه کاری دارد و روکش باید به صورت میلیمتری کیپ صندلی باشد چون قاب و زهوار و ریزه کاری های زیادی دارد. در مبحث تولید کار سختی است و مثل خیاطی لباس نیست و روکش هر مدل ماشین را  فقط برای همان مدل می توان استفاده کرد.

آیا برای این کار آموزش دیدید؟

نزدیک ۱۳ میلیون هزینه آموزش دادم و دوره دوخت روکش صندلی را در  ایران و ترکیه رفتم.

در حال حاضر فروش شما چقدر است؟

در اول کار ماهیانه۶۰ -۹۰ دست روکش صندلی و ۱۰۰تا روکش فرمان فروش داشتیم و الان ماهیانه  700 دست روکش صندلی و۱۸۰۰ روکش فرمان فروش داریم.

محصولاتتان را به چه شهرهایی می فرستید؟

شهرهای اطراف را کاملا تحت پوشش داریم و برای شهرهای دیگر نیروی انسانی کم داریم ولی اگر مسئولان حمایت بیشتری می کردند می توانستیم شهرهای دیگر را هم پوشش دهیم.

مواد اولیه شما از کدام شهرها تامین می شود؟

همه مواد اولیه ما از تهران تامین می شود تبریز هم هست اما برای ما از لحاظ بعد مسافت و هزینه حمل ونقل مقرون به صرفه نیست.

مشکلات موجود در کار شما چیست؟

مشکلات ما صد درصد اقتصادی است. اگر سرمایه های خوابیده در بانکهای کل کشور را در صنعت تزریق کنند هم سود دهی بهتری دارد و هم صنعت جان می گیرد. مشکل دیگر ما سخت گیریهای بیش از حد بیمه و دارایی برای پرداخت حق بیمه و مالیات است که در صورتی که حتی یک روز تاخیر در پرداخت داشته باشیم سود تاخیر هنگفتی از ما دریافت می کنند و همین ها نفس صنعتگران کشور را گرفته است.

از مسئولان چه انتظاری دارید؟

هیچ حمایتی از تولید کنندگان نمی شود.  همه حق کارگر را می دهیم ولی از کارفرما حمایت نمی شود.سود وام بانکها و تعداد ضامنهایی که برای دریافت وام از ما می خواهند شرایط را دشوار کرده است و اگر از تولید کننده حمایت شود اقتصاد کشور سر پا می شود.

اهداف بلند مدت شما چیست؟

در حال حاضر من تنها تولید کننده روکش صندلی در شهرضا هستم ومی توانم به جرات بگویم که کارگاه ما در استان رتبه دوم را دارد اگر کار ما رونق بگیرد نه تنها نام الماس روکش بلکه نام شهرستان بلند آوازه خواهد شد. هدف من این است که  کارمان را کامل تر کنیم وهمه ماشین های جدید را پوشش بدهیم کار ما تاریخ مصرف و خرابی ندارد و اگر از ما حمایت شود می توانیم بازار را در دست بگیریم.

الان بازار شهرضا را در دست گرفته اید؟

بله ما تا دوسال پیش در شهرضا  به صورت جزیی می فروختیم اما الان در هر شهری نماینده پخش داریم و در شهرهایی مثل آباده و بهارستان و چند شهر دیگر نمایندگی های فروش کار عرضه محصولات ما را انجام می دهند.  

توصه شما به جوانان جویای کار چیست؟

جوان ها پشتکار داشته باشند من با سرمایه ۵۰۰هزار تومان وارد کار شدم و الان سرمایه ام  700میلیون شده است. خوب کار کردیم و در حد خودمان پیشرفت خوبی هم داشته ایم.

حرف پایانی ؟

اگر ازمن حمایت مستمر دولتی شود تا کارم را گسترش دهم می توانم افراد زیادی مثل خانم های بیکار و بی سرپرست را  به خدمت گرفته و برایشان ایجاد اشتغال کنم و تا ۸۰ یا ۱۰۰ نفر خیاط را می توانیم به کار بگیریم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=1321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.