• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
23

یک اختراع به نام عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد دهاقان ثبت شد

  • کد خبر : 1358
  • 08 اسفند 1400 - 11:46
یک اختراع به نام عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد دهاقان ثبت شد
سیناخبر- اختراع عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با عنوان «آجر سبز ژئوپلیمری بهبودیافته با الیاف مقاوم در برابر حرارت» به ثبت رسید.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبربابک بهفروز با اعلام ثبت اختراع «آجر سبز ژئوپلیمری بهبودیافته با الیاف مقاوم در برابر حرارت» با همکاری بهنام زهتاب گفت: با توسعه روزافزون صنایع، توجه به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای در مقایسه با گذشته برخوردار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان ادامه داد: یکی از صنایع آلاینده در جهان، تولیدات سیمان و آجر است که به ازای تولید هر تن آجر و سیمان، مقدار قابل توجهی دی اکسید کربن را وارد هوا می‌کند.

وی اظهار کرد: ساخت و ثبت اختراع «آجر سبز ژئوپلیمری بهبودیافته با الیاف مقاوم در برابر حرارت» با توجه ویژه به استفاده از ضایعات و استفاده از فعل و انفعالات ژئوپلیمری، تلاش دارد که آجر را بدون نیاز به حرارت و استفاده از سیمان‌های موجود با تکیه بر مصرف پودر کاشی ضایعاتی تولید کند و از طرفی با استفاده از الیاف، تاب خمشی ضعیف آجر نیز در این اختراع تا حد قابل قبولی بهبود یافته است.

مدیر پژوهش و فناوری واحد دهاقان با اشاره به بازار مصرف این نوع آجر، بیان کرد: اختراع آجر سبز ژئوپلیمری بهبودیافته با الیاف مقاوم در برابر حرارت، طرحی است که چند سال گذشته روی آن مطالعه صورت گرفت و وقت زیادی برای ساخت آن صرف شد. ثبت این اختراع در راستای کاربردی سازی مطالعات پژوهشی است.

بهفروز با ترسیم چشم‌انداز آتی استفاده از مصالح سبز در ایران و جهان بیان کرد: با برنامه‌هایی که برای بازاریابی برای استفاده از این نوع آجر داریم، امیدواریم که با عقد قرارداد با بخش خصوصی در صنعت آجر، این اختراع را وارد فاز اجرایی کنیم و با این فرآیند درآمد پایدار غیرشهریه‌ای و دانش‌بنیان را برای دانشگاه به ارمغان بیاوریم. امید است با تکیه بر ارتباط با صنعت، این اختراع راه تولید انبوه را پیدا کرده و وارد بازار مصرف شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=1358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.