• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

پوشش روستایی شهرستان سمیرم رشد ۱۰ درصدی داشته است

  • کد خبر : 17794
  • 20 تیر 1402 - 10:09
پوشش روستایی شهرستان سمیرم رشد ۱۰ درصدی داشته است
سیناخبر- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: در دولت جدید شهرستان سمیرم پیشرفت 10 درصدی پوشش روستایی شبکه ملی اطلاعات داشته و برای پوشش مناطق عشایری چهار سایت به اپراتور ابلاغ شده است.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر جعفر مطلب‌زاده، در جلسه‌ای با حضور نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان گزارش پیشرفت پوشش روستایی در دولت جدید گفت: با احداث دو و ارتقای سه سایت روستایی تا کنون پوشش این شهرستان از ۷۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.

مطلب زاده افزود: با احداث و ارتقای این پنج سایت ۶ روستای خفر، دوراهان، قاسملو، شاملو، قره‌قاج و حیدرآباد با ۶۸۸ خانوار و دو هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت روستایی از پوشش شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به نقش مهم عشایر استان در رشد اقتصاد منطقه گفت: استان اصفهان دارای ۱۲ منطقه عشایری بدون ارتباط است و حل مشکلات ارتباطی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و براین‌اساس چهار سایت عشایری از محل بودجه پروژه یو.اس.او (خدمات عمومی اجباری روستایی) به کاروَرها ابلاغ شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این جلسه با اشاره به شروع عملیات عمرانی سایت منطقه عشایری سرتنگ‌شهید، گفت: برای تسریع در پوشش منطقه نیاز به تأمین هزینهٔ برق سایت توسط نمایندگان شهرستان هستیم.

بر اساس این گزارش مقرر شد تأمین برق سه سایت عشایری سرتنگ شهید، لای سرخ و گرم‌آباد توسط نماینده مجلس و فرماندار شهرستان سمیرم تأمین شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=17794

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.