• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

فضای فیزیکی کتابخانه ها در سمیرم نامناسب است

  • کد خبر : 24110
  • 13 آذر 1402 - 12:12
فضای فیزیکی کتابخانه ها در سمیرم نامناسب است
سیناخبر- وضعیت شهرستان سمیرم از لحاظ فضای فیزیکی کتابخانه بین شهرستان‌های استان غیر قابل قبول است.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در جلسه انجمن کتابخانه‌های سمیرم گفت: سرانه فضای کتابخانه در کشور برای هر ۱۰۰ نفر ۸ متر مربع و در شهرستان سمیرم سرانه فضای کتابخانه به نسبت جمعیت خیلی کم است.

علی شاه نظری افزود: با توجه به اینکه کتاب و کتابخوانی یکی از ارکان اصلی و ستون فرهنگی جامعه است، اهمیت دادن به کتابخانه‌ها و ایجاد فضای مناسب برای کتابخانه می‌تواند جوانان و نوجوانان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کند.

شاه نظری گفت: فضای کتابخانه‌ها در سمیرم از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و قدمت کتابخانه شیخ حبیب الله فضائلی شهر سمیرم به ۵۴ سال پیش بر می‌گردد.

فرماندار سمیرم نیز گفت: پراکندگی جمعیت و بعد مسافت شهر‌ها و روستا‌ها با مرکز شهرستان نیاز به ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها در نقاط مختلف شهرستان را بیشتر می‌کند.

اصغر هدایت افزود: شهرستان سمیرم دارای شش شهر، چهار بخش و ۱۲۰ روستا و آبادی است که دورترین روستا با سمیرم ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد و مراجعه به کتابخانه‌های مرکزی شهر را برای روستا‌ها و حتی شهر‌ها سخت می‌کند.

هدایت از شهرداری‌های شهرستان خواست نسبت به پرداخت نیم درصد حق کتابخانه‌ها جدی باشند و نیم درصد درآمد شهرداری را طبق قانون به کتابخانه‌ها پرداخت تا کتابخانه‌ها بتوانند نسبت به تعمیر و تجهیز کتابخانه اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=24110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.