• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15
وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با فرهنگیان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان؛

ظرفیت اجرای سند تحول در مدارس و نظام تعلیم و تربیت وجود دارد

  • کد خبر : 4628
  • 27 فروردین 1401 - 9:53
ظرفیت اجرای سند تحول در مدارس و نظام تعلیم و تربیت وجود دارد
سیناخبر- وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با فرهنگیان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان اظهار کرد ظرفیت اجرای سند تحول در مدارس و نظام تعلیم و تربیت وجود دارد.

به گزارش سیناخبر وزیر آموزش‌وپرورش، در نشستی با فرهنگیان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، اظهار کرد: معلمان در همه زمان‌ها معلمی خود را فراموش نمی‌کنند و در ایام کرونا وظایف خود را با تلاش دو چندان انجام دادند.

یوسف نوری افزود: معلم مظلوم است، شهید همت قطعا سردار خیبر بود اما پیش از آن معلم بود. امروز در آستانه بزرگداشت مقام معلم از شهید همت یاری طلب کردم شاید بتوانم کاری برای فرهنگیان انجام دهم.

نوری گفت: زمانی، مدیران اضافه کار طلایی دریافت می‌کردند اما همه این رفاهیات از بین رفت‌. دولت انقلابی در پی آن است که داشته‌های پیشین را مجددا محقق کند.

وی خاطر نشان کرد:رتبه‌بندی معلمان شروع شده است، وعده اضافه شدن هشت میلیون تومانی حقوق و پاداش ۴۰۰ میلیون تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان حقیقت نداشت.

وزیر آموزش وپرورش خاطر ادامه داد: احکام استخدام معلمان از طریق آزمون استخدامی پیش از عید صادر شد. قرار نیست دولت بر سر مردم و فرهنگیان منت بگذارد. دولت فقط به وظایف خود عمل کرده است.

نوری افزود: تاکنون سه هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

عضو کابینه دولت مردمی گفت: برای همسان سازی حقوق فرهنگیان گام برداشته می‌شود. لایحه جدید رتبه‌بندی معلمان به نفع معلمان است و مشکلات آن رفع شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد: اجرایی سازی سند تحول بنیادین فقط در مدارس اتفاق می‌افتد. در این زمینه آسیب شناسی انجام شده و قرار است درصدی از مناطق کشور از جمله شهرستان‌ها و نواحی آن را اجرایی کنند‌. این روند به صورت پایلوت نخواهد بود.

نوری با بیان اینکه معلمان ظرفیت اجرایی کردن این سند را دارند، افزود: یک دانش آموز رتبه اول قرائت قرآن در جهان و یک معلم رتبه اول ترتیل قرآن را در مسابقات جهانی کسب کرده‌اند که نشان‌دهنده توانمندی معلمان و فرهنگیان است. مدافعان حرم و فعالان شرکت‌های دانش بنیان دست پرورده معلمان هستند.

وی یادآور شد: همه کشورها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس را تعطیل نکردند، اما در ایران معلمان به دلیل تعطیلی مدارس با مشکلات زیادی مواجه شدند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=4628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.