• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
62

سفر به منطقه سحرانگیز دشت لاله‌های واژگون دهاقان

  • کد خبر : 3564
  • 20 فروردین 1401 - 10:56
سفر به منطقه سحرانگیز دشت لاله‌های واژگون دهاقان
سیناخبر- رئیس اداره امور عشایر شهرضا و دهاقان گفت: منطقه سحرانگیز آستانه بودجان گیاه کمیاب و بی‌‌نظیر لاله‌ واژگون یا اشک سیاوش را پرورش می‌دهد و در این زمینه یکی از نقاط منحصر به فرد در ایران محسوب می‌شود.

به گزارش سیناخبر مجید نادری دره‌شوری با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان دهاقان اظهار داشت: جاده بودجان یکی از محورهای گردشگری دهاقان بشمار می‌رود و دارای مناظری بسیار دل‌انگیز و مناطق گردشگری متنوع است که تماشای آن خاطره انگیز خواهد بود.

دره شوری افزود: این جاده شامل مناطق اردسته، چشمه مردنگ و کج دنبه، چشمه بازن، قنات بنوی، قنات بودجان و باغ‌های سیب آن، دره شاه صفی (از مناطق نمونه گردشگری) دشتک، هرندی، تخته چمن آستانه و دشت لاله‌های واژگون است و هر سال شاهد حضور هزاران مسافر و گردشگر در ایام نوروز، به ویژه سیزده به در است.

وی گفت: منطقه عشایری و گردشگری آستانه دهاقان حدفاصل شهرستان دهاقان و شهرستان سمیرم با ۲۰ کیلومتر فاصله از شهرستان دهاقان از جمله مناطق دیدنی با جذابیت بسیار بالا شامل کوه و دره و رودخانه و چشمه‌سارهایی است که پرندگان، حیوانات و گیاهان متنوعی را در خود جای داده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرضا و دهاقان بیان کرد: منطقه سحرانگیز آستانه بودجان گیاه کمیاب و بی‌‌نظیر لاله‌ واژگون یا اشک سیاوش را پرورش می‌دهد و در این زمینه یکی از نقاط منحصر به فرد در ایران محسوب می‌شود که به حراست و مراقبت ویژه از سوی گردشگران نیاز دارد.

دره شوری با بیان اینکه در فصل بهار لاله‌های واژگون و انواع گل‌های بهاری جلوه خاصی به این منطقه زیبا می‌بخشند، گفت: آب و هوای خنک، وجود چشمه و آبشاری خروشان، درختان کهن و سرسبز و گل‌ها و مراتع غنی و رنگارنگ در فصل بهار و تابستان، این منطقه را به یکی از هدف‌های گردشگری استان اصفهان تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: منطقه آستانه دهاقان در تابستان دارای آب و هوای بسیار خنک و در زمستان پر از برف است که احداث پیست اسکی می‌تواند بسیاری از مشکلات و خطرات را از بین ببرد و درآمد بسیاری را جذب شهرستان کند.

رئیس اداره امور عشایر شهرضا و دهاقان با اشاره به اینکه این منطقه در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب دهاقان واقع شده است، خاطرنشان کرد: این منطقه با ورود عشایر ایل قشقایی چهره خاصی به خود می‌گیرد و سیاه چادرهایی که هر کدام برای خود کارگاه تولیدی محسوب می‌شود از جمله بازارهای گمنامی است که انواع محصولات لبنی ارگانیک و صنایع دستی را می‌شود، ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=3564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.