• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم خبر داد:

زمین برای ۵۷۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سمیرم تامین شد

  • کد خبر : 14871
  • 05 اردیبهشت 1402 - 10:34
زمین برای ۵۷۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سمیرم تامین شد
سیناخبر- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با اشاره به تامین زمین برای ۵۷۰ نفر از متقاضیان گفت: با تلاش‌های بعمل آمده طرح تفکیکی جهت واگذاری اراضی به متقاضیان واجد شرایط تهیه و تصویب شده است.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر حسین منصورزاده در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: بررسی وضعیت ثبت نام بالغ بر پنج هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن انجام پذیرفته است. 

منصورزاده افزود: فرم ج بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان که به دلایل مختلف نیاز به اصلاح داشت پس از بررسی‌های لازم برای سیر ادامه مراحل ثبت نام مورد اصلاح قرار گرفت. 

وی با اشاره به تامین زمین برای ۵۷۰ نفر از متقاضیان اذعان داشت: با تلاش‌های بعمل آمده طرح تفکیکی جهت واگذاری اراضی به متقاضیان واجد شرایط تهیه و تصویب شده است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم در خصوص نحوه تامین زمین در شهرهای ۶ گانه شهرستان سمیرم توضیح داد: در شهر حنا، تغییر نمایندگی اراضی واقع در حریم و محدوده شهر انجام گرفت و زمینی به مساحت ۲۶ هکتار داخل محدوده پس از تهیه طرح تفکیکی و مصوب شدن در کمیسیون ماده پنج، از اداره راه و شهرسازی به بنیاد مسکن شهرستان تحویل داده شد. 

منصورزاده اضافه کرد: این زمین به تعداد ۲۴۵ پلاک بوده که برای ۴۹۰ متقاضی حائز شرایط فعال در نظر گرفته شده است. وی گفت: در شهر کمه، اراضی مازاد مسکن مهر این شهر به مساحت پنج هکتار پس از تهیه طرح تفکیکی و تصویب در کمیسیون ماده پنج استان اصفهان به تعداد ۳۹ پلاک برای ۳۹ متقاضی حائز شرایط فعال، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل داده شد. 

وی با بیان اینکه در شهر سمیرم، از راه های مختلف جهت تامین زمین اقدام شده است عنوان کرد: یکی از روش‌ها اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی بوده که در این راستا زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع از جهاد کشاورزی شهرستان تغییر نمایندگی داده شد که پس از تهیه طرح تفکیکی و مصوب شدن آن در کمیسیون ماده پنج استان، تعداد ۳۰ پلاک جهت واگذاری به متقاضیان حائز شرایط فعال بر اساس مصوبات شورای مسکن استان، برای ۶۰ متقاضی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل داده شد. 

رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم افزود: علاوه بر این تعداد ۱۰ پلاک زمین به ۲۰ متقاضی واگذار شد که در مرحله سفت کاری است همچنین اراضی تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون جهش تولید (اراضی واگذاری که تاکنون منجر به ساخت نشده است) نیز ۱۰ پلاک شناسایی شد که مراحل قانونی فسخ قراداد در حال انجام است. 

منصورزاده ادامه داد: از دیگر روش‌های تامین زمین برای شهر سمیرم توافق با اشخاص حقیقی بوده است که به مساحت شش هکتار توافق شده است و پس از اخذ استعلامات جهت انجام سایر مراحل اقدام لازم بعمل می‌آید. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد متقاضیان حائز شرایط فعال (بیش از یک هزار نفر) تامین زمین به روش‌های فوق جوابگو تمام متقاضیان نبوده، لذا راهکار در نظر گرفته شده برای باقی مانده اراضی مورد نیاز این شهر، الحاق زمین به محدوده شهر سمیرم است که با توجه به بررسی‌های بعمل آمده این راهکار نیز با چالش‌هایی روبرو است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اذعان داشت: در شهر ونک زمینی به مساحت پنج هکتار جهت تغییر نمایندگی در نظر گرفته شده که تبصره یک ماده ۴۷ (حق مرتع) توسط اداره کل راه و شهرسازی واریز گردیده و در حال سیر مراحل مقتضی است لذا در  این شهر مشکلی از بابت تامین زمین وجود ندارد. 

منصورزاده با بیان اینکه در شهر بیده نیز مشکل تامین زمین وجود نخواهد داشت گفت: برای این شهر پس از تشکیل جلسات کمیته فنی مقرر شد پنج هکتار زمین به نزدیکترین نقطه بافت مسکونی توسط اداره راه و شهرسازی مشخص شود که این کار انجام پذیرفت و جهت تغییر نمایندگی، به منابع طبیعی استان ارسال شد لذا به محض ابلاغ، سایر مراحل اقدام می‌شود. 

وی عنوان کرد: برای شهر فتح آباد زمینی به مساحت چهار هکتار جهت اجرای طرح در نظر گرفته شد و تغییر نمایندگی نیز انجام پذیرفت همچنین سایر مراحل الحاق و تهیه طرح در حال انجام بوده و در این شهر، متقاضیان، حائز تخصیص زمین می‌شوند. 

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=14871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.