• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
فرماندار دهاقان:

تسهیلات قرض الحسنه برای دهاقان جذب شود

  • کد خبر : 12176
  • 24 دی 1401 - 9:01
تسهیلات قرض الحسنه برای دهاقان جذب شود
سیناخبر- فرماندار دهاقان گفت: سهم تسهیلات قرض‌الحسنه شهرستان جذب شود.

به گزارش روز شنبه سیناخبر علی جمشیدیان در کارگروه اشتغال شهرستان دهاقان اظهار داشت: شهرستان دهاقان پتانسیل‌های زیادی دارد اما به هر دلیلی نتوانسته توسعه لازم را داشته باشد و قطعاً باید بیشتر در این زمینه تأمل و تلاش شود.

جمشیدیان افزود: قطعاً در بخش‌ها و حوزه‌هایی از جمله صنایع، زیرساخت‌ها و گردشگری شهرستان اتفاقات خوبی رقم خورده و در حال پیشرفت است و در حوزه اصناف هم باید اتفاقات شایسته‌ای رخ دهد.

وی تصریح کرد: البته باید با بررسی‌های لازم نقشه راهی ارائه شود و شهرستان دهاقان که قطب گلخانه‌های ایران است باید تحت این برند قرار گیرد.

فرماندار دهاقان با بیان اینکه رشد گلخانه‌ها در شهرستان دهاقان چشمگیر بوده است، عنوان کرد: از لحاظ پدافند غیرعامل باید توجه داشت که یک منطقه فقط منحصر به تولید یک محصول نباشد، زیرا تک قطبی و تک محصولی شدن خطرناک است بنابراین روند اشتغال‌زایی باید بیشتر باشد.

جمشیدیان توجه به صنایع را نیاز شهرستان دانست و اعلام کرد: در شهرک صنعتی «پوده» دهاقان بعد از ۱۶ سال جان تازه ای دمیده شده و روند رو به رشد و آغاز به کار به چشم می‌آید، به شهرک صنعتی «جمبزه» دهاقان هم ۷۰ هکتار زمین و به شهرک صنعتی دهاقان هم تاکنون ۱۰۰ هکتار زمین جدید الحاق شده است، تا شاهد اتفاقات شایسته وموثری باشیم.

وی با بیان اینکه ایفای نقش شهرستان دهاقان در سطح ملی کشور باید بیشتر دیده شود، گفت: با توجه به اینکه شهرستان دهاقان قطب گلخانه‌ای کشور است باید این نقش را در زندگی مردم شهرستان دهاقان نشان دهد و بروز و ظهور آن را در زندگی مردم این شهرستان ببینیم، زیرا خاک و آب این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هیچ خروجی برای مردم شهرستان به همراه نداشته است.

فرماندار شهرستان دهاقان اظهار داشت: قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور یک ماده واحده و ۲۰ تبصره دارد که تبصره ۱۶ آن صد در صد به سپرده‌های قرض الحسنه جاری و اشتغال زایی می‌پردازد.

وی افزود: بانک مرکزی ایران ۱۰۲ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته است که مخاطبان آن افراد بیکار با شرایط نبود بیمه اجباری، داشتن کارت پایان خدمت و عدم اشتغال در نیروهای دولتی نظامی است.

جمشیدیان اعلام کرد: اولویت این تسهیلات با مناطق محروم، حاشیه نشین، فعالیت‌های دانش بنیان، خلاق، شرکت‌های تعاونی، زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی است که در ۱۸ بانک عامل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نرخ سود این تسهیلات قرض الحسنه، ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله است که بانک ملت و صادرات هم بیشترین سهم را در این زمینه بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان دهاقان این تسهیلات قرض الحسنه را یک فرصت برشمرد و تصریح کرد: تسهیلات قرض الحسنه بر حسب جمعیت در بین همه استان‌های کشور توزیع می‌شود و سهم شهرستان دهاقان از تسهیلات قرض الحسنه؛ ۶۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در صورت عدم استفاده دستگاه‌های شهرستان از این فرصت، سهم دهاقان به استان دیگری پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=12176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.