• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
15

تلاش راهداران و بسیج سازندگی برای بازگشایی گردنه بیژن سمیرم

  • کد خبر : 7668
  • 13 مرداد 1401 - 9:25
تلاش راهداران و بسیج سازندگی برای بازگشایی گردنه بیژن سمیرم
سیناخبر- تلاش راهداران و بسیج سازندگی استان با هفت دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری برای بازگشایی مسیر جاده گردنه بیژن ادامه دارد.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ایی شهرستان سمیرم گفت: در بارندگی‌های روز‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، مسیر جاده گردنه بیژن بخش پادنای سمیرم به شهرستان سی سخت بر اثر رانش و ورود سنگ و گل و لای به جاده مسدود شده است.

احسان قادری افزود: حوزه استحفاظی سمیرم در گردنه بیژن ۱۳ کیلومتر است که از این ۱۳ کیلومتر، چهار کیلومترآن مسدود شده و راهداران و بسیج سازندگی استان با تلاش بی وقفه توانسته اند سه کیلومتر آن را بازگشایی کنند.

قادری گفت: صعب العبور بودن مسیر، ارتفاع بالای سه هزار و ۳۰۰ متر و بارش شدید و حجم بالای سنگ و گل و لای در این جاده کار را برای راهداران سخت کرده است.

وی افزود: با توجه به استقرار دستگاه‌های سنگین راهداری پیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده این مسیر بازگشایی و ایمن شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ایی شهرستان سمیرم گفت: عشایر بالا دست این گردنه با وجود هشدار‌هایی که به آن‌ها داده شده بود دچار خسارت و جاده بر روی آن‌ها مسدود شد ه است، اما با تلاش نیروه‌های امدادی هلال احمر این عشایر به مکانی امن منتقل شدند.

قادری افزود: گردنه بیژن تنها مسیر ارتباطی بین بخش پادنای سمیرم با شهرستان سی سخت استان کهکیلویه و بویر احمد است که این گردنه به دلیل اینکه در ارتفاع سه هزار و ۳۰۰ متری کوه دنا واقع شده است هر سال با اولین بارش برف به مدت ۵ ماه از سال مسدود می‌شود.

گردنه بیژن در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب سمیرم واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.