• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

میزان بارش ها در شهرستان شهرضا اعلام شد

  • کد خبر : 7530
  • 09 مرداد 1401 - 11:18
میزان بارش ها در شهرستان شهرضا اعلام شد
سیناخبر- رئیس اداره هوا شناسی شهرستان شهرضا گفت: حجم بارش در روز های گذشته در شهر شهرضا 2.1 میلی متر و بیشترین حجم بارش مربوط به روستای شاه سید علی اکبر(ع) با 17 میلی متر بوده است.

به گزارش سیناخبر ستار سبزعلی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سیناخبر گفت: از پنجشنبه ۶ تیرماه  تا کنون  سامانه بارشی نادری را  به دلیل شرایط فصلی در سطح شهرستان شاهد بودیم که خوشبختانه  از یک هفته قبل این شرایط پیش بینی و اطلاع رسانی شده بود.

سبزعلی افزود: حجم بارش در روز های گذشته در شهر شهرضا ۲٫۱ میلی متر، در روستاهای شاه سید علی اکبر(ع) ۱۷ میلی متر، مهیار ۱۰ میلی متر، هونجان ۷ میلی متر و کهرویه ۲ میلی متر بوده است.

وی افزود: در روز شنبه در روستاهای امین آباد، هونجان و اسفرجان به صورت رگباری و نقطه ای شاهد بارش باران بودیم.

رئیس اداره هوا شناسی شهرستان شهرضا گفت: ایستگاه های باران سنج در سطح شهرستان براساس شرایط اقلیمی در شهرضا، امین آباد، هونجان، مهیار، شاه سید علی اکبر(ع)، کهرویه و اسفرجان جایگذاری شده اند.

سبزعلی افزود:  در سال های اخیر باتوجه به تغییر شرایط اقلیمی و آب وهوایی نیازمند ایستگاه های باران سنج جدید در روستاهای قصرچم، سولار و وشاره که این روز ها شاهد باران زیادی بودند هستیم که به دلیل نبودن ایستگاه باران سنج قادر به اندازه گیری میزان بارندگی نبودیم.

وی گفت: با توجه به افزایش رطوبت هوا بخصوص در مناطق کوهستانی در روزهای یکشنبه و دوشنبه احتمال بارش های رگباری به صورت نقطه ای وجود دارد.

رئیس اداره هوا شناسی شهرستان شهرضا گفت:  در مرداد ماه نسبت به تیرماه که دمای ۴۰ درجه را هم شاهد بودیم ۱۰ درجه کاهش دما داشتیم که به دلیل رطوبت موجود در هوا محسوس نیست اما از پنجشنبه به روزهای گرم تابستان برمیگردیم.

سبزعلی گفت: در طی بارش های اخیرخسارت جانی نداتشیم و تلاش شد تا خسارت های مالی به حداقل برسد، در همین راستا از رسانه ها برای اطلاع رسانی قوی و از مسئولین و همکاری آن ها صمیمانه تشکر می کنم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.