• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز نمی‌شود؟

  • کد خبر : 24477
  • 23 آذر 1402 - 12:09
سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز نمی‌شود؟
سیناخبر- بنابر اعلام مسئولان، واریز سود سهام عدالت مشمولان از امروز آغاز خواهد شد سودی که برخی از افراد به دلایل مشکلاتی از جمله درج شماره شبای نادرست و حساب بانکی مشترک آن را دریافت نخواهند کرد.

به گزارش سیناخبر امروز پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز خواهد شد.

سود سهام عدالتی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد مبلغ واریزی سود برای آن‌ها متفاوت است. بنابر اعلام باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت می‌کنند و سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت

سود واریزی سهام عدالتی که به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این مبالغ به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. سازمان بورس و اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود سهام مشمولان سهام عدالت انجام خواهد داد، به طوری‌که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

در همین خصوص هم باغستانی می‌گوید: سه شرکت گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس و گروه سرمایه گذاری صنعتی ایران سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که امیدواریم این سه شرکت نیز تا اواسط اسفندماه امسال سود این گروه از سهامداران را پرداخت کنند تا بتوانیم کل سود سهامداران عدالت را تا پایان سال به حساب آن‌ها واریز کنیم.

البته که بنابر اعلام مسئولان زمان واریز تمام سود‌ها دو روز زمان خواهد برد و البته گروهی این سود را دریافت نخواهند کرد موضوعی که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص آن اعلام کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد «درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی» اشاره کرد.

در ادامه وی اظهار کرد: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

واریز سود سهام عدالتی که امسال یک تمایز هم با سال‌های گذشته دارد و با توجه راه اندازی سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) برخی از وراث هم سود دریافت خواهند نکته‌ای که مدیرعامل سمات با بیان اینکه بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده اند، گفت: وراث این گروه از سهامداران که در طول هفته‌های گذشته به شعب شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) ثبت کرده اند، در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان خود را دریافت خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اضافه کرد: در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند سود سنوات سال‌های قبل را دریافت کنند.

در نهایت هم مهدی حاجی وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفته بود، افراد به هیچ وجه برای دریافت سود سهام عدالت به درگاه اینترنتی مراجعه نداشته باشند و پولی پرداخت نکنند.

همچنین مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=24477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.